augusztus 07, 2016

Tudományos, fantasztikus, viktoriánus | Cassandra Clare: Az angyal (Pokoli szerkezetek 1.)

Egy viktoráinus kori Londonban játszódó young adult regény az egyik legismertebb kortárs írótól, akitől még egy könyvet sem olvastam szégyenszemre? Benne vagyok!



Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de az vitathatatlan, hogy Cassandra Clare korunk egyik legsikeresebb fantasy írónője. Munkássága során annyi kötettel találkozhattunk már tőle, hogy szinte minden évben került tőle valami új a könyvesboltok polcaira az utóbbi tíz évben. Én valahogy mégis idegenkedtem tőle, elsősorban köszönhető ez annak az igencsak szörnyű Csontváros filmnek, a ténynek, hogy a A végzet ereklyéi sorozat elviekben az írónő több régi, Harry Potter témájú fanfictionjének összeollózása, legalábbis, amennyire én hallottam, illetve valahol annak is, hogy több helyen olvasható, hogy Cassandra előszeretettel támadja online azokat, akik neki nem szimpatikus kijelentéseket tesznek a munkájáról. Hogy őszinte legyek, nem ástam mélyre magam az utóbbi két mende-mondában, sőt, talán tévedek, de ezek hallatán már bőven elég okom volt, hogy elkerüljem a könyveit.
Aztán egyre nagyobb lett a felhajtás, és kíváncsi lettem. Mivel nekem a A végzet ereklyéit aláásta a film, de mégis szerettem volna tőle valamit olvasni, hát kapva kaptam a retró blogturnén most, és belevágtam az árnyvadászok sorozatba egy másik időben és másik helyen.

Bevezető:
Az Árnyvadászok anyja, Cassandra Clare nem csak a jelenben, hanem a múltban is megmutatta, miként éltek az Árnyvadászok, A végzet ereklyéiben megismert főszereplők ősei.
A történet ezúttal Viktória királynő uralkodásának az idejébe kalauzol minket, a hősnőnk pedig Tessa, a különös képességekkel bíró lány, akit két jóképű árnyvadász, Will és Jem is védelmez.
A Blogturné Klub három bloggere a teljes trilógiát bemutatja, ti pedig mindhárom kötetből nyerhettek 1–1–1 példányt! Tartsatok velünk!

Fülszöveg:
A mágia veszélyes – de a szerelem még veszélyesebb
Amikor a tizenhat éves Tessa Gray Viktória királynő uralkodása idején megérkezik Angliába, valami rettenetes vár rá a londoni Alvilágban, ahol vámpírok, boszorkánymesterek és más természetfeletti lények járják az utcákat a gázlámpák alatt. Teslának nincsenek barátai, és egyetlen pillanatra sem érezheti magát biztonságban, ezért menedéket kér az Árnyvadászoktól, akiknek egyetlen célja, hogy megszabadítsák a világot a démonoktól. Ahogy egyre mélyebben merül a világukba, a lány azt veszi észre, hogy egyszerre varázsolja el két legjobb barát, és nem sokára rá kell döbbennie, hogy a szerelem a legveszélyesebb varázslat mind közül.


Ennyi könyv után azt gondolhatnátok, hogy több kell nekem, egy szép borítónál, egy érdekes világleírásnál, vagy a kíváncsiságnál ahhoz, hogy egy regény elolvasására adjam a fejem. Mégis, ismét rá kellett döbbennem, hogy nem olvastam a fülszöveget. Ha olvastam volna, akkor már az elején kiakadok a szerelmi háromszögtől, ami a fülszövegben leselkedik ránk. De szerencsére nem olvastam a fülszöveget. Így szépen magával rántott ez a világ. Olyan korban járunk, ahol ősi mágián és szörnyeken túl egy új varázslat üti fel a fejét: a technológia. A kezdetleges mechanikus lények sokkal inkább megijesztettek, mint bármilyen szerelmi háromszög, és imádtam a borzongást, amit egyik-másik jelenet nyújtott.

A félelmetes részek tényleg ijesztőek, már-már atmoszferikusak voltak, ám sajnos a félelemnél több érzelem nem áradt a regényből. Az E/3-as elbeszélés kicsit távolságtartó volt, és hiába volt izgalmas a sztori, mégis sok helyen nem tudtam teljesen azonosulni, az érzelmektől megcsupaszított szöveg miatt. Szerencsére azért a szereplőinkért tudtam aggódni! A mellékszereplők közül rengeteg érdekesnek bizonyult, és sokukat meg is szerettem. A kedvencem a Henry és Charlotte közötti kapcsolat volt, de persze őket külön-külön is igencsak megszerettem. Jessamine nagyon érdekes volt, az indokaival, a nőies viselkedésével, ahogyan ott áll a válaszút előtt, láthatólag már meghozta a döntést, hogy le akar mondani sorsáról. Egyébként a viktoriánus korban vívódó, nemi szerepekkel dacoló női karakterek igencsak gyakoriak a könyvben, és ezt nagyon imádtam, de sajnos ez sem menthette meg a legnagyobb hibájától, aki nem más, mint Tessa Gray, a könyv főszereplője. 
Will íróasztala - rajongói grafika

Felüdülés volt minden olyan fejezet, ahol nem az ő szemén keresztül látjuk az eseményeket. A karaktere egyszerű, mint a bot, és értelmében számomra Bella Swannal vetekszik, még ha van is néhány feminista megmozdulása. Érdekes volt a szemén keresztül látni a dolgokat, azon a naiv, rózsaszín függönyön át, amin keresztül nézi a világot, mindent a könyvekből tud csak... de egy karakterfejlődés nagyon ráfér, és mintha a regény vége felé már picit fejlődött is volna. 
Kíváncsian várom a további köteteket, mert amúgy a világ és a mitológia nagyon tetszett, és a legtöbb szereplő is! Ajánlom nektek, hogy vágjatok bele mindenképpen, még ha ez az első Árnyvadász könyvetek, akkor is. Nem maradtatok le semmi fontosról, ha nem olvastátok a A végzet ereklyéit, hisz így is értékelhető, élvezhető és érthető a sztori.


Játék:
Cassandra Clare igazi birodalmat épített ki az Árnyvadász-kötetekkel, 
amikből itthon is rengeteg megjelent már.
A mostani játék során 1-1 idézetet találtok az Árnyvadász-kötetekből, nektek 
pedig a Rafflecopter doboz megfelelő kell beírni az adott könyv címét, amiben 
megtalálható az idézet.

A Pokoli szerkezetek trilógia mindhárom részéből 1 könyvet sorsolunk, a 
kiadó sajnos csak belföldre postáz. A győzteseket e-mailen értesítjük 
majd, és ha 72 órán belül nem reagál, új győztest kell sorsolnunk. 
Sok szerencsét a játékhoz!

"– Szívfájdalom szagát érzem – jegyezte meg Jace.
– Az csak a kínai kaja."

 

a Rafflecopter giveaway




A turné további állomásai: Az angyal:
1.) Sorok között
2.) CB Olvas
3.) Letehetetlen

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com