november 02, 2015

Légy sztár a saját életedben | NPH: Így jártam az életemmel

Valld be, hogy van olyan híresség, akinek te is szívesen elolvasnád a memoárját. Mert érdekel, mert szimpatikus az adott személy, vagy egyszerűen csak újat akarsz megtudni a showbiznisz azon rétegéről. NPH-nél pedig ezt mind megkaptam. Vagy valami olyasmi.


Itt az ideje, hogy beismerjem, igen, szoktam követni a pletykákat a sztárvilágból. Elég kis mértékig, de szoktam. Interjúkat is nézek, azokkal a hírességekkel, akiket kedvelek, sőt, ha színészről van szó, gyakran olyan filmeket megnézek velük, amik alapvetően biztosan nem érdekelnének. Általában az egész egy projektjükkel indul, egy filmmel, sorozattal, amiben kedveltem a karaktereiket, és onnan könnyen eljut oda, hogy bizony utánuk nézek itt-ott. Ez nálam az alap érdeklődés egy színész vagy énekes iránt. De tudok más szinten is rajongani, mert míg a többség megmarad nálam amolyan "jaj, őt nagyon bírom" szinten, addig vannak mások, akiket inspirálónak tartok, akiknek a szavai, dalai, szerepei kihatnak valamilyen szinten az életemre, a hangulatomra, a világnézetemre. Ezek között az emberek között található nálam Katie Cassidy, Christina Aguilera, Demi Lovato, Kristen Bell és Neil Patrick Harris. 
Aki esetleg nem ismerné Neil nevét, azt valószínűleg nem rántotta magával az Így jártam anyátokkal (How I Met Your Mother) c. sorozat, ahol NPH Barney Stinson karakterét játszotta. Számomra azonban nem ez a seggfej nőcsábász volt az, akiként ő megmaradt. NPH ugyanis nem csak színész, hanem egyben emberjogi aktivista, énekes, bűvész, ezek mellett pedig az az általánosságban szimpatikus, kedves embernek is tűnik, minden megnyilvánulásában. Elképesztő színpadi jelenléttel bír, ha feltűnik a színen, az ember nem is akar máshová nézni. Karizmatikus, vicces, és tényleg úgy tűnik, mindenhez ért. Nem abban az idegesítő, Kardashian-féle értelmezésben, hogy jaj, egy valóságshow, saját divatmárka, meg videó játék az életéről, meg saját parfüm, meg ilyenek. Amikben az ő sokoldalúsága megnyilvánul, ahhoz mind-mind tehetség kell.

Kérdezhetnétek, mi köze van ennek bármihez is, hiszen a könyv nem a rajongásról szól, nem? Nos, valóban nem. Azonban a rajongás volt az, ami miatt úgy döntöttem, mindenképpen szeretném elolvasni Neil önéletrajzi könyvét az Így jártam az életemmelt, és úgy gondoltam, meg kell osztanom veletek, hogy mennyi minden húzódott meg nálam a háttérben, mikor úgy döntöttem, igenis kell ez a könyv, olvasni akarom. Érdekeltek a kulisszatitkok, a személyes részletek, aprócska, inspiráló dolgokat kerestem ebben a regényben is, de nem azt kaptam tőle, amit vártam. 
Tudom, kicsit személyesebb már most a hangvétel, mint kellene, de ha egyszer a könyv marketingje és reklámozása is arra biztat, tedd személyessé az NPH-el való kapcsolatodat, nos, akkor ezt meg is tettem. Most pedig akkor a könyvről:

A blogturnéról:

Néhány hete jelent meg az Athenaeum gondozásában Neil Patrick Harris egészen különleges koncepciót követő önéletrajzi kötete, az Így jártam az életemmel, melyben ráadásul Te játszhatod a főszerepet! Dönts Te, bújj a színész bőrébe, és alakíts úgy az életed, ahogy szeretnéd. A happy end csak rajtad áll! Ráadásul, ha a Blogturné Klub négy bloggerével tartasz, a Kiadó jóvoltából megnyerheted a könyv egy példányát!

Fülszöveg:

Eleged van a lapos memoárokból, amelyek csak arról szólnak, ami tényleg megtörtént? Unod az egyes szám első személyben megírt értekezéseket? Izgalmas és interaktív olvasmányt keresel, ami visszacsempészi az „ÖN”-t az ÖNéletrajzba? A mindig önzetlen Neil Patrick Harris hagyja, hogy Te, az olvasó lubickolj eme joyce-i kísérletben, avagy egy hírességektől, színészektől és vérbeli személyiségektől hemzsegő világban. Új-Mexikóban fogsz megszületni. Egy színésztáborban átélheted a nagy áttörést. Egy éjszakai bár előtt meglehetősen bizarr összetűzésbe keveredsz Scott Caannal, a színésszel. És ami a legjobb: életed legkritikusabb pillanataiban eldöntheted, hogyan tovább! DÖNTS helyesen, és tiéd a hírnév, a szerencse és az igaz szerelem. Dönts rosszul, és szerencsétlenség, szívfájdalom és Dr. Drew Celeb Rehabja vár rád. Mindez a tiéd lehet, valamint mágikus trükkök, koktélreceptek várnak rád, sőt végül egy záródal is felcsendül. És igen, ha megveszed ezt a kötetet, garantáltan kiemelkedsz a nyárspolgárok közül!

Könyvtrailer:




Mint ahogyan az a leírásból is kiderül, itt nem egy hétköznapi önéletrajzi kötetet kap az olvasó. NPH úgy döntött, hogy az USA-ban ismert "Válaszd meg a saját kalandjaidat" kötetek alapján egy amolyan szerepjáték szerű olvasmányélményt tár a nagyérdemű elé. Fejezetről-fejezetre lehetőségünk van eldönteni, hogy merre akarunk tovább menni az életével. Meg akarunk tanulni bűvészkedni? Lapozzunk az 40. oldalra. Nem érdekel a bűvészkedés? Akkor inkább a 105. oldal való nekünk. A formátum alapvetően érdekes lehetne, de sajnos engem inkább zavart, mint szórakoztatott. Nem fikciót szerettem volna olvasni, hanem az érdekelt volna, nos, ami tényleg megtörtént.

Számtalan "hamis" fejezet található így a regényben, hiszen mikor az olvasó nem azt választja, mint amit annak idején Neil, akkor egészen abszurd helyzetek tárulnak elé. Kicsit az a benyomásom támadt emiatt, mintha nem is NPH mesélné nekünk a történetet, hanem sorozatos alteregója, Barney kezében lenne az irányítás. Egy baj van csak, hogy nem ő szerepel szerzőként a könyv elején, és rá nem igazán voltam kíváncsi ebben az esetben, akármilyen vicces is.

De még ezek a hamis fejezetek is elmentek volna, és szemet tudtam volna hunyni felettük. Azonban az E/2-es történetvezetés is az ellenkezőjét érte el nálam, mint kellett volna. Nem személyessé tette az egész könyvet, hanem inkább elidegenített az egésztől. Ha könyvet olvasok, én sosem képzelem azt, hogy ami történik, velem esik meg. Éppen ezért, mikor a könyv folyton duruzsolja, hogy én ezt és ezt teszem, az számomra annyira idegenné teszi az egészet, hogy nem is bírom annyira komolyan venni az egészet.
Ennek ellenére megkaptam a színfalak mögötti infókat, amiket szerettem volna. Megtudtam, miért szerepelnek legtöbbször ikrek kisbabák a filmekben, hogy milyen volt a gyerekszínészek élete a 90-es években, milyen egy színész számára, mikor fel kell vállalnia a másságát, milyen érzés egyensúlyozni annyi sok érdeklődési kört, karriert és magánéletet. Kaptunk aranyos személyes képeket is, sok-sok humoros történetet, bár ezek valahogy nem működtek annyira a magyar nyelvben. Sőt, a lazaságot sok helyen késsel döfködte a fordítás, néha ugyanis olyan félrefordítások voltak, hogy anélkül, hogy olvastam volna az angol szöveget, tudtam, hogy mi lett elrontva és hogyan. Az "actually" szó, ami például szlengben "valódi, igazi" jelentéssel bír, sokszor "aktuális"-ként szerepelt, mondanom sem kell, az "aktuális NPH" és az "igazi NPH között" mekkora jelentéskülönbség van.

Ennek ellenére, ajánlom a könyveket azoknak, akiket érdekel, milyen NPH élete, ha azt Barney Stinson narrálja, mert tudom, hogy ilyen olvasóból sok van, és ők élvezni fogják. Én pedig úgy teszek, ahogyan egy sorozattal szoktam: Lehet, hogy NPH húzásai közül ez az epizód most nem jött be annyira, de ettől még nem szeretem kevésbé a műsort. On with the show!


Értékelés

Alapötlet:
Stílus:
Dinamika:

Játék:

Neil Patrick Harris nevét leginkább az Így jártam anyátokkal sorozatból ismerheti a magyar közönség. A könyvhöz kapcsolódó nyerményjátékban most picit utánajárunk, milyen filmekben találkozhattunk még vele. Minden állomáson elrejtettünk egy-egy filmcímet. A ti feladatotok, hogy a kiemelt betűket sorba rakva, kitaláljátok, melyik filmről van szó, s a címet beírjátok a rafflecopter megfelelő sorába! Figyelem! A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy 72 órán belül válaszoljatok levelünkre, ellenkező esetben újrasorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.


a Rafflecopter giveaway

További állomások:

  1. Letehetetlen (nov. 2.)
  2. Media Addict (nov. 4.)
  3. Deszy könyvajánlója (nov. 6.)
  4. Szembetűnő (nov. 8.) 

Extra: 

NPH és férje, David Burtka minden Halloweenkor beöltöznek a két gyermekükkel családosan. Mennyire aranyos már? :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com