május 06, 2015

KMK Bolt megnyitó és tavaszi KMK zsákmány

Sokakat, köztük engem is szinte hipnotizált a bolt plafonjáról lógó könyvek sokasága

A mai nap során részt vettem a Könyvmolyképző Kiadó által szervezett bolt megnyitón Budapesten, a Westend City Centerben. Az üzlet az aluljáró szinten található, a Jókai Mór sétány 33-as szám alatt. Korán érkeztem, de mégis teljes nyugalommal limbóztam át a félig leeresztett rács alatt, hiszen bár a bolt nyitásán fáradozó csapatból nem ismertem túl sok embert, gondoltam segítek nekik egy kicsit, apró dolgokban, amikben tudtam. Nagyon örültem neki, hogy az egész csapat hangulata ugyanolyannak tűnt, mint mikor 2008-ban először találkoztam a kiadó munkatársaival: családias, könnyed atmoszféra, barátságos tagokkal, akik bár nem ismertek, készségesek voltak és örömmel vették a segítséget is. Ez a viselkedés jellemezte egyébként a bolt eladóit is, akik mosolyogva szolgálták ki a vevőket még este nyolckor is, annak ellenére, hogy ahogy hallottuk, néhányuk már hajnalban talpon volt a megnyitó miatt, és több mint valószínű, hogy szörnyen fáradtak is voltak, de ennek nyoma sem látszott sem rajtuk, sem a Könyvmolyos csapat többi tagján.

A bolt elsőre kicsit zsúfoltnak tűnt, bár valószínűleg csak azért, mert hirtelen elég sokan tódultunk be, a kiadó pedig az összes, jelenleg kapható könyvét felvonultatta, és ehhez bizony elég sok hely kell. A polcok elrendezése elegáns, bár első ránézésére nem tűnik feltétlenül praktikusnak az egy-egy talpára állított példányos elrendezés hiszen ahogy sorba kapkodtam le a polcokról a könyveket, amikkel majd megrohamoztam később a pénztárat, bizony itt-ott lepotyogtak ezek a felállított példányok, de határozottan elegáns hatást kelt, és könnyen meg is találhatja az ember, amit keres.






Három órakor kezdődött a sajtó és a bloggerek részére  tartott tájékoztató jellegű rész, amely során kérdezni is lehetett a Kiadó vezetőjétől, Katona Ildikóról. Sok mindenről volt szó, többek között arról, hogy sokan kételkedtek abban, hogy van-e értelme a jelenlegi gazdasági helyzetben, mikor a már ismert, több éves múlttal rendelkező könyvesbolthálózatoknak sem megy annyira jól az üzlet. Ildikó szerint a sajtó reakciója az volt, hogy "hogyan mer [a kiadó] ütőháló nélkül vállalkozni a  halálugrásra, [amelyre a válasz] hogy úgy, hogy aki megtartja [a kiadót] annak erős a keze." Az olvasókat érdekli a Kiadó munkája, és mivel minden könyvesboltban, bolthálózatban csak korlátozott számban találhatóak meg a Kiadó által forgalmazott könyvek, ezért van is szükség egy olyan üzletre, amelyben csak a Könyvmolyképző könyvei kaphatóak, azok viszont kivétel nélkül.

A megnyitón sok ismerős tiszteletét tette, bloggerek, fordítók, és a kiadó elsőkönyves írói is eljöttek az eseményre, és már a sajtó részére tartott kérdezz-felelek közben kígyózni kezdett a sor az üzlet előtt. A vásárlók érdeklődése nem hagyott alább az este folyamán később sem, ám hivatalosan, a nagyközönség számára csak holnap reggel kilenc órától érhető el az üzlet.


Ahogy már fent említettem, én sem jöttem el üres kézzel, és néhány kedves új és régebbi ismerős ajánlásával, illetve a saját fejem után indulva kiválasztottam három könyvet, amiket szépen haza is cipeltem magammal, és alig várom, hogy nekieshessek az olvasásnak. De melyikkel kezdjem?


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com