május 23, 2015

Élménybeszámoló: A Szabadon foglak premierjén jártam


Valamivel négy óra után érkeztünk meg a Király utcában található Il Basilico olasz-magyar kézműves pékségbe a barátnőmmel és könyvmolytársammal, Csillával. Az egész kis pékség lila és türkiz lufikkal volt feldíszítve, az egyik asztal közepén pedig egy doboz állt, amelybe az írónak, Duba Gábornak lehetett üzeneteket és jókívánságokat beledobni.
A helyszínen finom limonádét és kakaós csigát ettünk, és szépen leültünk egy-egy magas székre és elbeszélgettünk egy kicsit arról, amit a könyvről tudtunk előzetesen. Mindketten csak a fülszöveget és Deszy ajánlóját olvastuk a könyvről, de szerintünk jó marketing, hogy igazából mintha nem is derülne ki semmi a történetről az ismertetőből és hogy ez mindkettőnk érdeklődését felkeltette, hiszen többet szerettünk volna tudni a könyvről.
Fél öt után néhány perccel a mikrofonhoz lépett Beke Csilla, aki nem csak a könyvet megjelentető WOW Kiadó egyik alapítója, de egyben a regény szerkesztője is. Ő a mikrofonhoz kérte a szerzőt, hogy mutassa be a Szabadon foglak c. első regényét. Duba Gábort egyébként a Bon Bon együttes egyik dalszövegírójaként ismerhetjük, illetve ezen túl reklámszövegek kiagyalásában is remekel, tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy betűkből és szavakból élt eddig is, a könyv mint formátum csak egy új műfaj számára.

Egyébként annyit megtudtunk a kulisszák mögül a regény készüléséről, hogy Gábor nem nagy rajongója a határidőknek, és bizony néhányszor előfordult, hogy megcsúszott az idővel a kézirat készítése közben.

Gábor azt mondta, hogy negyven éves férfi létére, ezt a könyvet egy tizennyolc éves lány szemszögéből írta egyes szám első személyben, mert szerinte a "női agy sokkal érdekesebb, mint a pasi". Ezután felkonferálta barátját és kollégáját, Szolnoki Pétert, a Bon Bon együttesből, aki két dalt is elénekelt a közönségnek, az egyik a Köszönöm, hogy vagy nekem volt, a másik pedig egy exkluzív dal, amit külön a könyvhöz írtak és a regény címét viseli.  Péter csodálatosan énekelt élőben is, én pedig készítettem a Szabadon foglak dalról egy videót, de még várom, hogy kiderüljön, hogy ebben a formában megosztható-e, vagy esetleg meg kell várnotok a hivatalos formáját a dalnak.

Ezután Csilla és én szépen magunkhoz szólítottunk egy-egy példányt a nap sztárjából, és sorba álltunk dedikáltatni őket. Gábor nagyon kedves volt, személyre szabott üzenetet kaptam, amellyel kapcsolatban csak annyi kérésem volt, hogy szerepeljen benne a "letehetetlen" szó. Legnagyobb meglepetésemre ebből rögtön összekapcsolta, hogy a blogról van szó, és rólam is tudta nagyjából hogy ki is vagyok, és ha már így megismerkedtünk, megkértem, hogy ha végeztem az olvasással, hadd keressem fel egy interjú erejéig, erre pedig azt felelte, hogy nagyon szívesen, és hogy majd kapok névjegyet, ha végzett a dedikálással. (Spoiler: És kaptam, úgyhogy bizony kifaggatom, ha a végére jutottam!)

Összességében nagyon kellemes hangulatú esemény volt örömmel töltött el, hogy egy magyar író első könyvének megjelenésén ott lehettem, és hogy ennyivel legalább tudtuk támogatni Gábor első regényét. Hamarosan kritikával is érkezem a történetről, illetve az az interjú is jön majd. 

Ti pedig magatok is megvehetitek majd a könyvet, elsőként a WOW kiadó nemsokára induló webshopjából, illetve a könyvhéten is ott lesz majd Gábor is, ahol dedikálja Nektek nagyon szívesen a könyvet. További információkat az időpontokról itt találtok.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Goodreads

A blog mögött



Rea, 24 (Székesfehérvár)
Írom amit érzek, néha próbálkozok irodalmian fogalmazni, de néha becsúszik azért az a nyamvadt szleng. Sok anglicizmus, sok geekes vonás, sok utalás, sok érzelem, sok elragadtatás és még több vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem tetszik vélemény. De amúgy minden oké!

Copyright © Letehetetlen Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com